metshein.com

App Inventor, Arduino ja Bluetooth

Selles postituses loome endile ise Android rakenduse Arduino ja Bluetooth kontrollimiseks. Tegemist on Arduino ja Bluetooth (HC-06) jätkupostitusega, kus ühendasime Arduinoga Bluetooth moodili HC-06. Tolles postituses kasutasime Bluetooth Console rakendust, kus tuli tekst “käsitsi” sisestada. Nüüd aga teeme selle asemel nupud.

Rakenduse eesmärk seega lihtne:

  • võtab ühendust sobiva Bluetooth mooduliga
  • saada käsk LED aktiveerimiseks
  • saada käsk LED välja lülitamiseks

Mis on App Inventor?

MIT App inventor on veebipõhine rakendus Android rakenduste loomiseks. Selle abil saad mobiilirakenduse disainida kui ka “koodida” lihtsa lohistamise abil. Edasi töötamiseks mine aadressile ai2.appinventor.mit.edu ja tee omale kasutaja. Sisselogimiseks kasuta Google kontot.

Esimest korda veebielehele registreerumisel pakutakse võimalust allalaadida Androidi telefoni rakendus, mis reaalajas kuvab sinu loodud kujundust telefonis.

Kasutajaliidese loomine

Kui kasutaja olemas, siis loome uue projekti Projects>Start new project

Lisame projektile nime ja vajutame OKEsimesena pakutakse meile kohe kujunduse vaadet. Valime vasakult menüüst Layout>HorizontalArrangement paigutuse, mis hakkab meie nuppe hoidma horisontaalselt. Ja muudame antud paigutuse joonduse keskele (AlignHorizontal>Center) ja laiuse kogu ekraani ulatuses (Width>Fill parent).

Järgmiseks lisame nupud User Interface>Button alt. Muudame nende suurust näiteks 50x100px, font 18, Bold ja värvid.

Kindlasti on meil vaja luua veel üks nupp Bluetooth seadmega ühendamiseks. Käitu sarnaselt nagu eelmise kahe nupuga.

Programmi loomine

Selle rakenduse teeme eelmises postituses (Arduino ja Bluetooth HC-06) loodud skeemile ja koodile. Koodi kirjutasime, et LED aktiveeritakse süboliga ‘n’ ja lülitatakse välja sümboliga ‘f’. Üritamegi nüüd kuidagi antud sümbolid teele panna. Kuna me kasutame Bluetooth ühendust, siis lohistame rakendusse Connectivity>BluetoothClient mooduli. Kuna tegemist ei ole visuaalselt kuvatava objektiga, siis kuvatakse see rakenduse all.

Lülitame vaate ‘Blocks‘ vaatele.

See vaade on siis nö “koodi kirjutamine”. ‘Button1‘ on meil sisselülitamise nupp. Sellele klikkides kuvatakse meile blokid, mida saame nupuga siduda. Valime valiku ‘when Button1.Click do …‘ ja lohistame ekraanile. Ehk kui nupule 1 vajutada, siis tee midagi.

Edasi “ütleme”, et soovime saata teksti ja “n”. Need leiad vastavalt ‘BluetoothClient1’ ja ‘Built-in>Text’ alt.

Kuna teine nupp on samasugune, siis tee sellest Copy>Paste ja muuda nupp ‘Button2’ ja ‘f’.

Nüüd tahaks nuppu, mis kuvaks Bluetooth seaded ja saaksin sealt valida sobiva. Aga meil on tehtud nupp. Liigu “Designer” vaatesse, kustuta Button3 ja lisame ‘ListPicker

Ja nüüd natuke avastamisrõõmu ning lisa ülejäänud kood. Vihjeks, jälgi, mis on bloki esimeses kastis.

Ära unusta salvestada Projects>Save project

Rakenduse üleslaadimine ja testimine

Ideaalis peaks kood valmis olema ja töötama. Rakenduse loomiseks ja testimiseks tuleb see nüüd kuidagi telefoni saada. Vali menüüst ‘Build

Esimene valik on luua QR kood ja see telefoni skännida. See annab sulle .apk allalaadimise lingi, mille saad telefoni paigaldada. Anna talle natuke aega ja peagi kuvatakse QR kood ekraanil, mida saab 2 tundi allalaadida.

Teine võimalus on salvestada .apk fail oma arvutisse laadida ja “käsitsi” rakendus oma telefoni paigaldada.

Ülesanne

Iseseisvaks pusimiseks

  • koosta kood, mis kuvab LED olekut. Kas näiteks graafiliselt või tekstina
  • koosta kood, mis vedeliku taset, temepratuuri või näiteks õhuniiskust.
jaanuar 10, 2017

0 responses on "App Inventor, Arduino ja Bluetooth"

Leave a Message