01 – Godot – Godot mängumootor sissejuhatus

Mis on Godot?

Godot on tasuta mängu loomise ja jooksutamise tarkvara. Programmi saad jooksutada erinevates operatsioonisüsteemides (Windows, macOS, FreeBSD, OpenBSD, Haiku) ning luua lihtsalt mänge mobiilidele (iOS, Android), arvutitele (Windows, macOS, Linux, UWO, BSD, Haiku) ja veebi (HTML5, WebAssembly). See hoiab võimaluste poolest tihedalt sabast kinni Unity mängumootoril. Lisaks 2D ja 3D mängudele saab neid luua mitmikmänge (multiplayer) ning kasutada VR võimalusi.

Mängude loomisel saad kasutada nn kliki-ja-lohista programmeerimist, C# või skriptimiskeelt GDScript. Viimane põhineb Python keelel, mis vaatamata ebaharilikule taande nõudmisele, on lihtsalt õpitav.

Allalaadimine

Liigu https://godotengine.org kodulehele ja leia oma operatsioonisüsteemile sobiv versioon ning lae see alla.

godot

Allalaetud fail paki lihtsalt soovitud kohta lahti. Nagu näed, et programm on väike ning ei vaja süsteemi paigaldamist.

Uue projekti loomine

Kui programm on allalaetud, siis käivita programm.

Kui pole ühtegi projekti loonud, siis sind teavitatakse sellest ning antakse võimalus Godot teegist mõni allalaadida. Vajuta hetkel Cancel.

Loome uue projekti ‘New Project‘. Godot tahab uut projekti salvestada alati tühja kataloogi, millest annab märku veateade ‘Please choose an empty folder‘. Kui kataloogi pole ise enne teinud, siis projekti nime lisamisel saad klikkida nupul ‘Create Folder‘, mis teeb seda sinu eest.

Kui kataloogiga on kõik korras, tuleb roheline ikoon. Mängu renderdamiseks jäta valik OpenGL ES 3.0 ette ning vajuta ‘Create & Edit‘.

Kasutajaliides

Godot kasutajaliides on lihtne:

  1. Menüü
  2. Workspace
    • 2D – kahemõõtmeliste mängude loomiseks
    • 3D – kolmemõõtmeliste mängude loomiseks
    • Script – skriptiloomise keskkond
    • AssetLib – tasuta lisad, demod, graafika, skriptid jne keskkond
  3. Mängu käivitamise ja lõpetamise nupud
  4. Moodulid Scene ja Import – mängu loomisel alustame alati stseenist (scene), mille sisse loome nö sõlmed (nodes). Kõige esimene moodul on kõige olulisem, mis määrab ära millise stseeniga on tegemist. Näiteks Node2D 2D mängude jaoks, Spartial 3D mängude jaoks jne. Ja Scene moodul kuvab loodud ja omavahel ühendatud sõlmi. Siia külge ühendatakse ka GDScript, mille abil saad kontrollida kõiki sõlmi.
  5. Moodul FileSystem – sinu failihaldus. Kataloog “res://” viitab alati sinu projektikataloogile.
  6. Tööala – ala kus toimub kogu maagia :)
  7. Lisapaneel
    • Output – konsooliaken
    • Debugger – koodi silumine ehk vigade leidmine ja parandamine
    • Audio – heli tööristad
    • Animation – animatsiooniga töötamise paneel
  8. Moodulid Inspector ja Node

Dokumentatsioon

Kust saada abi? Youtube videoportaalis on Godot saavutanud päris suure populaarsuse. Kindlasti piilu Facebooki gruppe, kus liikmed on agarad probleemide korral aitama. Aga kõige olulisem saab meil ikkagi olema ametlik dokumentatsioon https://docs.godotengine.org.

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale