03 – Godot – IF tingimuslased (Ülesanne2)

Võrdlusoperaatorid

Lisaks kasutajale teevad mängud väga palju otsuseid. Kas relval on laskemoon otsas, kas elud on täis, kas kasutaja tegi rekordi jne jne. Otsuste tegemiseks on vaja võrrelda erinevaid väärtusi ja siin tulevad appi juba võrdlustehted. Pannes kirja lihtsalt loogikatehte, siis vastus on TRUE või FALSE (ehk TÕENE või VÄÄR)

  • x == y   (x on võrdne y)
    • vastus TÕENE, kui mõlemad on sama väärtusega
    • vastus VÄÄR, kui on erineva väärtusega
  • x != y   (x ei ole võrdne y)
    • TÕENE, kui väärtused on erinevad
    • VÄÄR, kui väärtused on võrdsed
  • x > y   (x on suurem kui y)
    • TÕENE, kui vasakpoolne väärtus on suurem
    • VÄÄR, kui parempoolne on suurem
  • x < y  (x on väiksem kui y)
    • TÕENE, kui parempoolne väärtus on suurem
    • VÄÄR, kui vasakpoolne on suurem
  • x >= y  (x on suurem või võrdne y)
    • TÕENE, kui vasakpoolne väärtus on suurem või võrdne
    • VÄÄR, kui parempoolne väärtus on suurem või võrdne
  • x <= y  (x on väiksem või võrdne y)
    • TÕENE, kui parempoolne väärtus on suurem või võrdne
    • VÄÄR, kui vasakpoolne väärtus on suurem või võrdne

Teeme näite, kus mängija laskemoon on lõppenud var ammo = 0 . Kasutame võrdlust, mis väljastab, kui see juhtub. Pane tähele, et võrdluse jaoks on kaks võrdlusmärki == .

IF-tingimuslause

Kui teame, kuidas võrdlusoperaatorid töötavad, saame panne koodi otsuseid tegema. Kasutame selleks tingimuslauset IF .

Pane tähele lause süntaksit. Näiteks, kui tead mõnes teises keeles, lisatakse laused sulgude vahele, siis siin nagu Pythonis seda ei tehta. Tingimuslause lõppeb kooloniga ( : ) ning kogu tegevus lisatakse taande võrra edasi.

IF-ELSE tingimuslause

IF-lauset saab kasutada ka nii, et üks tegevus rakendus, kui tingimus on TÕENE ja teine VÄÄR.

Seega näiteks, kui mängijal on piisavalt laskemoona, siis saab tulistada.

IF-ELIF-ELSE

Kui meil on rohkem tingimusi, siis saame need sama lihtsalt kirja panna elif abil. Näiteks, kui meil on elusid 90 ja rohkem, siis on näitajad OK. Kui 50 ja rohkem, siis hoiatame ja kui on alla 50, siis lähme paanikasse.

Loogikaoperaatorid

Me saame lisada ka ühte võrdlusesse mitu tingimust, kasutades selleks loogikaoperaatoreid AND (&&) või OR (||).  AND puhul peavad sulgude vahel olevad mõlemad tingimused kindlasti täidetud. OR puhul peab olema täidetud ainult üks.

Ülesanne 2

  • Tekita samas projektis uus Node ja lisa sinna uus skript
    godot
  • Lisa koodi algusesse kommentaar ülesande ja oma nimega
  • Lahenda olukord, kus kasutajal on teatud kogus raha ja ta soovib osta mingit toodet. Kirjuta kood, kas ta saab oma raha eest kauba kätte. Kui ei saa, siis väljasta, kui palju puudu jääb.
  • Kirjuta kood, mis arvutab kahe täisarvu järgi ristküliku pindala ning väljastab, kas tegemist on just ristkülikuga või ruuduga.

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale