04 – Godot – Korduste loomine (Ülesanne3)

Korduseid ehk tsükleid (loops) on vaja luua koodi korduvkasutuse jaoks. Koodi kordamine toimub kuni vastab tingimusele. Kui tingimus on täidetud, siis tsükkel lõppeb. Näiteks mäng hakkab tööle ja kestab seni, kuni mängijal on elud otsas või vajutab “Close” nuppu. Korduseid saame luua for või while abil.

FOR-tsükkel

FOR-tsükkel on eelkontrolliga kordus, mis kontrollib kas etteantud tingimus kehtib. Kui kehtib, siis käivitatakse kood ja kontrollitakse tingimust uuesti. Kui tingimus ei kehti, siis tsükkel katkestatakse.  Tihti kasutatakse FOR-tsüklit koos range()  funktsiooniga.

WHILE-tsükkel

WHILE-tsükkel korduste arv pole rangelt määratud. Kordus töötab kuni kaasaantud väide on tõene, ning võib ka käia lõpmatuseni või mitte kordagi. Näiteks ütleme, et autos on teatud hulk kütust ning iga kilomeetriga seda vähendatakse. Kordus töötab seni, kuni on kütust.

Pane tähele kuidas lisatakse kilomeetreid km += 1  ja vähendatakse kütust gas -= 0.07 .

Ülesanne 3

  • Loo skript, mis kirjeldab mängija mõõgavõitlust vaenlasega
    • vaenlase elud 100 ühikut
    • koosta tsükkel, kus vaenlase elud vähenevad pärast iga lööki
    • sinu mõõga purustamistjõud on igal löögil suvaline arv vahemikus 8-15
    • kuva vaenlase elud ja löögid teksina
    • tsükkel saab läbi, kui vaenlasel on elud otsas
      godot
  • Lisa vajalikud kommentaarid
  • Täienda koodi nii, et toimub kahevõitlus ja selgita välja võitja.
    • Et viigi võimalust vähem oleks, anna ühele natuke tugevam mõõk
      godot

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale