08 – Godot – Teksti kuvamine (Ülesanne7)

Teemas kasutatud failid:

Lohista failid projektiaknasse. Kui faile saab rohkem, siis hakka neid kataloogidesse lisama.

Mängu ekraani suurus ja taustapildi lisamine

Vaikimisi luuakse mäng suurusega 1024x600px ning mängu on võimalik nurgast suuremaks/väiksemaks sikutada. Ekraani suurust saad muuta Project>Project Settings>General>Display>Window.

godot

Akna suurust saab muuta seadetega Height ja Width ning kas kasutaja saab mänguakna suurust muuta Resizable . Jätan hetkel mõõdud ära, aga ei soovi, et kasutaja saaks akna suurust muuta.

Tausta saamiseks lisame uue lapssõlme ehk Child Node’i

godot

Nimekirjast leia üles TextureRect (kasuta otsingukasti).

Lisatud lapssõlme seaded ilmuvad Inspector paneelil. Lohista nüüd soovitud pilt Texture reale.

godot

Lisatud taustapilt peaks nüüd 2D keskkonnas näha olema. Kasuta hiire rulli suumimiseks ja allavajutamisel pildi tõstmiseks.

godot

Teksti lisamine

Teksti lisamiseks kasutame RichTextLabel sõlme.

godot

Vaikimisi on tekst päris pisike ning kui soovid suuremaks teha, siis jääb see udune. Seepärast kasutame dünaamilist fonti. Vaata antud sõlme seadete paneelile ja määra Normal Font>New Dynamic Font. Seejärel kliki antud nimetusel ja lohista Font>Font Data aknasse font VT323-Regular.ttf.

Oma soovitud tekst lisa Text väljale. Tee tekstiväli suuremaks.

Teksti suurust saad muuta seadistuse alt, kuhu lisasid fondi Settings>Size.

godot

Fondi suurust muutes peidetakse tekst ehk see tuleb uuesti lisada.

Teksti lisamine koodiga

Lisame uue RichTextLabel sõlme.

godot

Määrame fondi, suuruse ja muudaks selle värvi.

Kuna sõlmesid hakkab iga kord rohkem tulema, siis oleks hea need ümbernimetada. Tee topeltklikk ja lisa oma nimetused.

Kui me tahame nüüd koosid selle tekstikasti sisu muuta, siis alusta dollari märgiga $ . Vali soovitud objekt ja vali, millisele atribuudiga soovid suhelda. Meie puhul .text ning anname sellele väärtuse.

Sõne vorming

Üks võimalus on nagu ikka muutujad ja sõned omavahel + -operaatoriga ühendada. Paindlikkumaks vormindamiseks kasutame % -operaatorit. See tähendab, et me saame tekitada loendi soovitud sõnadega ja märgistada tekstis, kohad, kuhu soovime neid saada. Vaata dokumentatsiooni https://docs.godotengine.org/en/3.2/getting_started/scripting/gdscript/gdscript_format_string.html

Reeglina on meil kolme vaja:

  • s  sõne
  • d  täisarv (komakoht ümardatakse)
  • f  komaarv

Ülesanne 7

  • Täienda ülesanne 6 graafilise liidesega
  • Lisa taustapilt (bg2.jpg)
  • Lisa 5 dünaamilise fondi tekstivälja ja kasuta sõne formaatimist ja % -süntaksit (n: $taustapilt/ammo.text = "Ammo: %s" % kuulid )
  • Et näeksime GAME OVER teksti, pane mängu lõppedes see pausile get_tree().paused = true

 

godot

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale