09 – Godot – Nuppude aktiveerimine (Ülesanne8)

Nupu loomine ja vormindamine

Lisame selles peatükis uue graafilise objekti “nupp”. Tegemist on objektiga, mis reageerib näiteks hiireklikile. Vajuta Scene aknas pluss-ikoonile (Create New Node) ning lisa uued nupud. Kasutame hetkel kõige tavalisemat nuppu.

godot

Lohista nupp soovitud suurusega ja Inspector>Text aknas saad lisada nupule kuvatava teksti.

godot

Nagu eespool tekstikastile, saab ka nupule lisada oma fonti ja muuta sellega teksti suuremaks.

  1. Ava Custom Fonts>Font>New Dynamic Font.
  2. Seejärel kliki DynamicFont kirjel, et avada selle seaded. Lohista soovitud font Font>Font Data aknasse.
  3. Muuda teksti suurust Font>Settings>Size

godot

Teen harjutamiseks kokku 4 nuppu ja ühe teksti kasti, kuhu kuvame väljundi.

godot

Nupule reageerimine

Enne kui saad hakata nupule mingit tegevust lisama, siis stseenil peab olema lisatud skriptifail. Seejärel aktiveeri soovitud nupp, ning leia üles paneel Node>Signals. Signaalid on tegevused, mis käivitavad midagi kui on välja kutsutud. Hetkel omistame nupule näiteks pressed()  signaali, mis käivitatakse siis kui olen nupule vajutanud.

godot

Seepeale osuta sõlmele, kuhu ja mis nimega skript lisatakse.

godot

Kliki Connect ning ühendus lisatakse skripti faili.

Nüüd saad koodis öelda, mis hakkab juhtuma, kui nupule on vajutatud. Näiteks teeme siis nii, et muutujale lisatakse täisarv juurde ning nupp samal ajal peidetakse. Ja restart nupule vajutades käivitatakse mäng uuesti.

Ülesanne 8

Loo graafiline kivi-paber-käärid mäng, kus mängija teeb valiku nupule vajutusega, mida võrreldakse arvuti valikuga. Lisaks nuppudele kuva kummagi valikud ja skoor. Mõtle välja kuidas mäng läbi saab ning lisa nupp mängu algusest mängimiseks.

  • Loo uus mäng vaikimisi suurusega (1024×600)
  • Lisa taustapilt
  • Lisa soovitud tekstikastid (RichTextLabel)
  • Loo nupud: paber, kivi, käärid, uus mäng
    godot
  • Loo kood
    • loo kood, mis reageerib nupulevajutusele kivi, paber või käärid
    • loo kood, kus arvuti teeb suva alusel valiku kivi, paber või käärid
    • koosta loogika, kus selgitatakse välja võitja
    • ühenda tekstiväljad mängu tulemustega: skoor ja kumb võitis
    • lisa kood, mis alustab mängu algusest peale get_tree().reload_current_scene()
  • Täienda koodi nii, et see mingil hetkel saab läbi. Näiteks käivitatakse mängu 10 korda või kuni kummagi skoor on 10 vms.
  • Proovi lisada taustamuusika, mis töötab lõpmatult
  • Igasugune mängu täiendamine on hea mõte :)

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale