16 – Godot – leveli loomine (TileMap)

Loodan, et eelmises harjutuses loodud maastikku oli tülikas luua :) Vaatamegi selles peatükis, kuidas seda TileMapi abil lihtsamini luua. Kasutame maastikku loomiseks seda pilti:

Alustuseks tekitame uue projekti, kahe Scene’iga.

  • player – lihtne kujund (icon.png), millega saame liikuda (vaata eelmisi peatükke)
  • level1 – impordime sisse player scene’i

TileMap

Maastiku loomiseks vali uus sõlm

Inspector paneelil vali Tile Set>New TileSet.

Ava samas aknas Cell valik ning lisame ruudustiku suuruseks 64x64px (sobib minu pakutud pildiga).

Ja tee nüüd samal valikul (TileSet) klikk ning programmi all osas avatakse samanimeline paneel. Lohista maastiku pilt antud paneelile.

Maastiku loomiseks on võimalik kolm võimalust:

  • New Single Tile
  • New Autotile
  • New Atlas

Single Tile

Single tile lubab määrata üksikut objekti. Näiteks puu, põõsas, kivi vms. Ehk kliki New Single Tile ja lohista ümber puu. Esialgu pole tähtis, et ei tule täpselt. Lohista suvalise suurusega ruut ja siis saad aktiveerida haakumise (snap) ja määra ruudu suuruseks 64x64px. Ehk siis:

  1. vali New Single Tile
  2. selekteeri puu, isegi kui täpselt ei tule
  3. lülita sisse Enable snap and show grid
  4. määra ruudustiku suuruseks 64x64px ja selekteeri puu
  5. lisa selekteeritud objektile nimi

Vajuta TileMap sõlmele (1.), vali puu (2.) ja joonista puud ekraanile (3.).

Korda sama tegevust ja lisa põõsas. Kliki Inspector paneelil TileSet peal, vali New Single Tile. Selekteeri põõsas ja anna nimi.

Autotile

Autotile võimaldab maastikku luua nn “maalides”.  Kasutada saame sama TileMap>TileSet sõlme.

  1. vali New Autotile
  2. vali alamenüüst Region
  3. lülita sisse Enable snap and show grid
  4. selekteeri ala, isegi kui sinna sisse jääb muu kujund
  5. antud disainiga sobib Autotile Bitmask: 2×2
  6. anna nimi

godot

Järgmisena tuleb märgistada Bitmask, mille järgi saab programm aru, milliseid tükke kasutada. Bitmaski leiad sama AutoTile alamenüüst. Selekteeri nüüd maapinna alad, kus on tume/must ala.

Kas selekteerisid Bitmaski õigesti, selgub selle testimisel.

  1. selekteeri TileMap
  2. veendu, et oled valinud õige maastiku
  3. maali maastik – hiire vasak klahv lisab, parem eemaldab

Maali vähemalt 2×2 ruudud, et näha tulemust. Seejärel proovi erinevaid kujundeid ja veendu, et tuleb kujund, mida ootate. Kui mitte, siis tuleb Bitmaski

Kui nüüd mäng käivitada, siis tegelaskuju vajub läbi maa. Liigume tagasi TileMap>TileSet ja määrame ala, millel kõndida saab. Vali alamenüüst Collision ning kujund Rectangle ning vali ruut.

Korda tegevust, kuni kõik soovitud kujundid on märgistatud.

Atlas

Atlas on sarnane Single Tile omaga ning lubab ühenimetuse alla lisada mitu objekti.

Nüüd kui kaardile hakkad neid lisama, siis selell klikkides saad valida, millist soovid.

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale