19 – Godot – Mängu alustamise menüü (Harjutus11)

Mängu alustamise menüü

Eelmistes peatükkides lisasime tekstikaste ja nuppe suvaliselt. Selline lähenemine aga ei võimalda sisul kohanduda akna suuruse muutmisega. Selles peatükis tekitame mängu alustamise menüü, kus on mängu nimi ja kolm nuppu.

  • Loo uus stseen ning alusta User Interface sõlmest
  • Lisame tausta pilti sõlme ColorRect

    Seadete alt määra taustavärv (Color), suurus äärest-ääreni (Anchor) ja tühja ala ära määra (Margin).
  • Järgmiseks lisame kasti, mis hoiab teksti servadest eemal. Lisa MarginContainer sõlm.

    Määra suuruseks äärest-ääreni ning lisa 100px vaba ruum sisse poole

  • Lisame mängu nime ja nupud teineteise alla. Ehk meil on vaja nüüd VBoxContainer sõlme.
  • Mängu nime kuvamiseks kasutame Label sõlme

    Kasuta oma fonti, muuda suurust ja värvi ning joonda keskele.

  • Nuppude loomiseks kasutame Button sõlme. Lisame teksti, fondi ja suuruse


    Muudame nupu kitsamaks (Shrink Center) ja paneme selle värvi muutma, kui kasutaja hiirega üle liigub

    Ja eemaldame nupu tausta
  • Tee nuppudest koopiad ning  anna nuppudele vastavad nimed
  • Kui soovid nuppe natuke hõredamalt lisada, siis selekteeri VBoxCiontainer ning muuda Custom Constants>Separation väärtut

Ära unusta salvestada.

Lisame nuppudele tegevust

Määrame kõige pealt põhistseeniks just lood mängu alustamise menüü. Tee parem klikk failihalduris oma failil ning vali Set As Main Scene.

Lisa esimesele sõlmele uus skriptifail. Nupule “Uus mäng”, lisame koodijupi, mis käivitab Level 1 stseeni.

  • selekteeri nupp
  • vali Signals alt pressed()

  • osuta skriptiga sõlmele, kuhu soovid koodi saada

  • Täienda skripti nii, et sellel klikkides avatakse Level1.tscn

Lisa kood ka teistele nuppudele:

Harjutus 11

  • Loo oma mängule uued tasemed, kasutades TileMap võtet
    • Loo uued tasemed suuremad, kui ekraani suurus
    • Lisa tasemete üleminekud. Et kui Level 1 on läbi, siis ligutakse Level 2 jne
    • Kuva “Game Over” kui kasutaja elud on otsas
  • Seadista kaamera
    • Mängija jääb nähtavaks
    • Lisa 2-3 kihiline parallax efektiga taust
  • Lisa tasemete üleminekud ühelt levelist teise
  • Lisa mängu alustamise stseen
    • Start – alustab mängu
    • Seaded (hetkel ei vii see kuhugi)
    • Exit – lõpetab mängu
  • Boonus: kui mängu ajal vajutada Esc, siis mäng pausitakse või jätkatakse mängu

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale