21 – Godot – Efektid

Vaatame selle peatükis sisseehitatud osakesta generaatorit (particle systems), mille abil saad mängus luua erinevaid efekte. Näiteks lõke, udu, tossu, haldjatolmu, lumesadu, ilutulestikku jms. Oma näites tekitame lõkke.

Loo uus stseen tavalise Node sõlmega ja lisa sinna alamsõlmeks Particles2D. Et midagi näha oleks, siis lisa Process Material: New ParticlesMaterial. Nüüd vaikimisi peaksid nägema pisikesi osakesi gravitatsiooni mõjul alla vajumas.

Kuna lõkkele gravitatsioon ei mõju siis eemaldame selle. Kliki loodud materjali nimetusel ja eemalda Gravity. Et osakesed ikkagi liikuma hakkaks, tuleb neid kiirendada: Initial Velocity: 100.

Vaikimisi liigub see paremale. Pöörame kogu sõlme lihtsalt vastupäeva -90 kraadi Rotation Degree.

Muudame osakesed natuke suuremaks ja lisame suuruse muutumise suurest väiksemaks:

  • Scale: 15
  • Scale Curve: New Curve Texture
    • vali Curve pilt ning lohista parempoolne ankur poole peale

Hetkel sünnivad kõik osakesed ühest punktist. Muudame seda natuke laiemaks. Selleks muudame:

  • EmissionShape: Spehere, suurusega näiteks 10
  • Direction>Spread:5 muudab nurka, kui laiali osakesed saadetakse

Suurendame osakeste arvu Amount: 80

Ja lisame ülemineku värvi kollane-oranž-punane:

  • Color Ramp: New Gradient Texture
  • kliki loodud üleminekuvärvil ja vali Gradient: New Gradient
  • lisa värviribale kolm stopp-värvi nagu pildil (tee topeltklikid)

Tõsta leek oma mängu ning säti vastavalt vajadusele osakeste arvu ja suurust.

Tutvu ka nende efektidega: https://github.com/kidscancode/godot3_particles2d_demo

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale