Solid Edge ST9 – Värvid ja renderdamine (Harjutus 13)

Selles peatükis keskendume sellele, kuidas rikastada oma tööd värvide ja muude materjalidega. Ning millised on vahendid fotorealistliku pildi loomiseks.

Detailide värvimine

Detailide värvimimiseks vali menüüst View>Style>Part Painter. Sellel klikkides avatakse tööriista seaded. Vali värv ja kliki soovitud detailil.

Tegemist on vaikimisi värvidega ning sulgudesse on ära toodud, kui on lisaks midagi iseäralikku. Näiteks läbipaistev, klaas vms. Kui sama paneeli edasi vaadata, siis Select: Any oli meie valikus.

  • Any – see määrab värvi vastavalt kasutusele. Kui liikuda hiirega üle detaili, siis värvitakse kogu detail. Kui liikuda hiirega üle detailipuu, siis valitakse vastavalt selekteeritud töövõttele.
  • Face – võimaldab värvide  pindu eraldi
  • Feature – võimaldab värvida vastavalt kasutatud tööriistadele
  • Body – värvib kogu detaili

 

Tausta lisamine ja renderdamine

Oma mudeli paremaks esitlemiseks on mõnikord hea mõte see lisada vastavasse keskkonda. Selleks kliki View>Style>View Overrides.  Lisan näiteks mootori “laua peale”.

  • Background – siin valin taustapildi
  • Rendering – siin lisan vaikimisi seadetele lisaks Cast shadows, et varjud oleks näha
  • Reflection Box – määran, milline on ümbritsev keskkond. See mõjutab suuresti läikivaid pindu.
  • Lights – jätan praegu vahele, aga siin saad määrata, millisest suunast ja kui tugevalt valgus paistab.

Ja kuna mulle nähtavad servajooned ei meeldi, siis eemaldan need pildi tegemiseks.

Pildi salvestamiseks vali Application Button>Save As>Save As Image.

Piltide ja siltide lisamine

Oma pildi või tekstuuri loomiseks kasutame View>Style>Styles käsku.

See avab akna, kus saad olemasolevaid tekstuure muuta, luua uut või kustutada.

Vali Style type: Face Styles ja kliki New… Lisa tekstuurile nimi ning Texture alt vali soovitud pilt. Kuna pilt on natuke viltu, siis tean, et seda tuleks natuke pöörata.

Ja nüüd saan kasutada Part Painter abi, et tekstuuri kanda soovitud pinnale.

Kui soovid logo väiksemale alale (ka kumerale pinnale), siis on see osa vaja välja lõigata.

  1. Joonista uuele tasapinnale soovitud kujund
  2. Peegelda see objektile (Surfacing>Curves>Project)
  3. Lõika tekkinud osa detailist (Surfacing>Modify Surfaces>Split)
  4. Lisa tekstuur (View>Style>Styles)

KeyShot renderdamine

Solid Edge enda vaikimisi tekstuurimise ja renderdamise keskkond on väga väga lihtne. Et saavutada parema kvaliteediga pilti lisati mõned versioonid tagasi lisatöörist Tools>KeyShot. Tegemist on eraldiseisva fotorealistliku piltide ja animatsioonide loomise programmiga (www.keyshot.com). Programm ise on mahukas ja kisendab eraldi koolituse järgi.

Kahjuks on tegemist ikkagi demo versiooniga, mille esimest piirangut nagu pildi suurus paned sa kohe tähele. Meie kasutame seda kiirelt materjali lisamiseks ja pildi loomiseks. Kui su mudel on avatud ja salvestatud, siis kliki Tools>KeyShot Render.

See avab detaili KeyShot programmis. Materjale saad lisada lihtsalt lohistamise abil. Pildi renderdamine toimub reaalajas.

Pildi saamiseks kliki all nurgas oleval nupul Screenshot. Vaikimisi salvestatakse see C:\Users\Public\Documents\KeyShot 6\Renderings kataloogi.

Minu näites oli praegu puidust auto, mis koosnest mitmest eraldi detailist. Kui soovid ühe detaili erinevaid osi erinevalt tekstuurida, siis pead eeltöö eelnevalt Solid Edges ära tegema.

Harjutus 13

Harjutuse eesmärk on tekstuurida etteantud detail (kruvikeeraja) ja renderdada see fotorealistliku pildina.

  • Ava fail kruvikeeraja.par
  • Värvime kruvikeeraja põhivärvi
    • vali menüüst View>Style>Part Painter
    • leia sobiv värv ja kliki Select:Any tööriista seadete paneelilt
    • kliki kruvikeerajale ning see peaks olema kaetud ühe värviga
  • Värvime kruvikeeraja metallist osa
    • vali värviks Chrome ja Select: Face
    • nüüd saad igat külge eraldi värvida
  • Lisame kruvikeerajale natuke teist tooni
    • vali värv Yellow ja Select: Feature
    • see võimaldab värvida vastavalt kasutatud tööriistale
  • Lisame keskkonna
    • leia sobiv pilt, näiteks mõni laud ja lae alla
    • vali menüüst View>Style>View Overrides
    • avanenud aknast vali Background>Image
  • Renderda kruvikeeraja KeyShot programmis
    • kliki Tools>KeyShot Render
    • keeruta kruvikeeraja paika
    • kliki Screenshot nupul
    • vaikimisi leiad selle C:\Users\Public\Documents\KeyShot 6\Renderings kataloogist
  • Salvesta Harjutus13 nimega
  • Valmis
SEE ALLAdd a note
YOU
Add your Comment

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale