SolidEdge ST4 II – Manipuleerimine pindadega (Harjutus 8)

Nüüd kus oskame luua erinevaid kõveraid ja pindasid, vaatame millised on vahendid tasapindadega töötamiseks.

Veel kõverate loomise võimalusi

Project 258.jpg

Project tööriista abil saad sketsi projekteerida soovitud pinnale. Kõigepealt vali soovitud jooned ja seejärel näita pind, kuhu kõver luuakse. Seejärel määra suund ja vajuta Finish.

262.jpg

Kuna projektsioon loodi otse ülevalt alla, siis tänu pinna kujule, “venitati” profiil pinnal pikemaks. Selleks, et profiil säilitaks oma täpsed mõõdud pinnal, vali seadetest Normal to selected surface.

263.jpg

264.jpg

Intersection 259.jpg

Intersection tööriista abil saad luua kõvera pindade ristumiskohta.

265.jpg

Contour 261.jpg

Contour on huvitav tööriist, kuna see lubab joonistada otse pinnale. Kliki pinnal märkides punktid ning programm jälgib kõvera loomisel pinna kumerusi.

266.jpg

Wrap Sketch 260.jpg

Wrap Sketch võimaldab kujundeid mähkida ümber pindade. Vaatame näiteks kuidas mähkida ristkülik ümber silindri. Oluline on, et tuleb luua Tangent tasapind.

267.jpg

Vali tööriist ning kliki silindri küljel. Kuna rohkem tingimusi silindrile pole, siis vali nurk 90-kraadi.

268.jpg

Joonista loodud kujundile ristkülik.

269.jpg

Vali Wrap Sketch tööriist, kliki algul silindril ja seejärel ristkülikul.

270.jpg

Pindadega manipuleerimine

Selle pealkirja all tahan näidata, kuidas pinnast mingit tükki eemadalda, lisada detailile paksust, avasid parandada, erinevaid pindasid kokkukleepida ning asendada ühte pinda teisega.

Trim 271.jpg

Trim tööriista abil saad kustutada pindasid. Tööriist iseenesest on lihtne:

  1. vali pind, millest soovid tükki eemaldada
  2. seejärel selekteeri kõver
  3. näita materjali eemaldamise suund
  4. ja lõpetuseks vajuta klahvi Finish

277.jpg

Lõikekohaks võib lisaks kõverale olla teine pind.

278.jpg

Extend 272.jpg

Extend tööriista abil saad selekteeritud pinda või pindu pikendada. Selekteeri pinna äär või ääred ning määra kaugus.

279.jpg

Pinna selekteerimisel saad valida kolme valiku puhul, kuidas pikendatav pind käituma peaks 280.jpg:

  1. Natural Extent – pikendamisel jälgitakse pinna loomulikku kõverat
  2. Linear Extent – pikendus on lineaarne ning ei arvesta pinna kõverat
  3. Reflective Extent – pikendatakse peegelpildis

Stitched 273.jpg

Antud tööriist ühendab vähemalt kaks kokkupuutuvat pinda üheks.

281.jpg

Replace Face 274.jpg

Replace Face tööriist asendab selekteeritud detaili pinna teise pinnaga. Esmaslt selekteeri detaili pind ja seejärel asendaja pind.

282.jpg

Kui antud detailil valida kõik pealmised pinnad, siis saame tervikliku pealmise pinna.

283.jpg

Split 275.jpg

Split tööriist võimaldab erinevaid pindu tükeldada. Tükeldamiseks võib kasutada jooni, kõveraid, detailide pindu või tasapindu.

284.jpg

Thicken

Kaks viimast tööriista siin peatükis ei asu eelpool mainitud tööriistadega samas pundis. Vaid hoopis Home>Solids grupis. Esimesena tahan tutvustada tööriista Thicken.

276.jpg

See on vahend pinnast mahulise detaili loomiseks. Kliki pinnale, määra materjali paksus ja näita suund.

285.jpg

Kasutatav pind peidetakse ning kuvatakse uus detail.

Blend

Mahtmodelleerimises kasutatud tööriistad töötavad osaliselt ka pindade puhul ja mida kindlasti soovin proovida on nurkade ümardamine Blend abil. Eelis Round tööriista ees on võimekus ümardada kaht eraldiseisvat pinda. Järgmisel pildil on kaks erinevat pinda täisnurga all ning nende alumised ääred ei puutu kokku. .

286.jpg

Valin Blend tööriista ning seadetest teen kohe valiku Surface blend.

287.jpg

Kliki soovitud pindadel, sisesta raadius ning vajadusel näita ühendamise suund.

288.jpg

Vaikimisi ühendatakse detailid tervikuks. Kui klikkida tööriista seadete nupule, siis saame kaks valikut:

289.jpg

  • Trim and stich input faces – kärbib ära ülearuse pinna ja ühendab mõlemad pinnad ümardusega kokku
  • Trim output blend – trimmib ümarduse vastavalt kahe pinna üleminekule
290.jpg

HARJUTUS 8

Eesmärk: Eesmärgiks on luua tennisepall, kasutades pindade ristumist. Boonusena kasutame detaili värvimist.

291.jpg

Juhend:

  • Antud harjutuses mõõtmeid ei kasuta ja kõik teeme nn “silma järgi”
  • Loo eestvaates kera
    • joonista poolring
    • kasuta Revolve tööriista ning keera poolringi ümber telje 360-kraadi
      292.jpg
  • Loome keraga ristuva tasapinna
    • jätkame eestvaates ning joonistame pildil näidatud kujundi, mille keskkoht ühtib kera omaga
      293.jpg
    • mine ISO-vaatesse Ctrl+I
    • loo sketsist tasapind – vali Surfacing>Surfaces>Extruded tööriist ning loo tasapinf laiem kui kera
      294.jpg
    • Finish
  • Tuletame kera ja tasapinna ristumiskohale kõvera
    • vali Surfacing>Curves>Intersection; kliki algul ühel, siis teisel pinnal
      295.jpg
  • Joonistame loodud kõverale ringi
    • loome kõigepealt kõverale uue tasapinna. Vali menüüst Home>Planes>Normal to Curve
      296.jpg
    • Vali tasapinna punkt kuskil joonel
      297.jpg
    • lukusta loodud tasapind ja loo kõverale väike ring
      298.jpg
  • Eemaldame väikse ringi osa kerast
    • vali menüüst Home>Solids>Cut>Sweep; kliki kõveral ja seejärel ringil; Finish
      299.jpg
  • Ümarda tunde järgi teravad ääred. Kasuta Round tööriista.
    300.jpg
  • Värvime tennisepalli kollase ja valgega
    • värvimiseks vali menüüst View>Style>Part Painter
    • avanenud paneelilt vali värvi ja kliki soovitud pinnal. Sisselõike värvin valgega ja ülejäänud kollasega
      301.jpg
    • peidame ka nurgajooned View>Style>Shaded
      302.jpg

 

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Hetkel õpivad:

There are no users currently online

Kontrolli tunnistust

Tööribale