SolidEdge ST4 – Keermed ja vedrud (Harjutus 13)

Erinevate keermete ja vedrude loomiseks on Solid Edges Helical Protrusion ja Helical Cutout.

351.jpg

Me vaatame kuidas luua Solid Edges sise- ja väliskeeret ning vedru. Täpsemalt keermete kohta võid lugeda siit ja vedrude kohta siit.

Väliskeerme ja vedru loomine

Keere või vedru saadakse mingi tasapinnalise kujundi liikumisel mööda joont. Seega peab detaili loomisel olema kaks kujundit: tasapinnaline kujund ja joon. Kui need on olemas, siis vali Helical Protrusion ning selekteeri loodud kujundid.

Vaikimisi luuakse keere loodud joone pikkusena, mis teeb selle jooksul ühe täistiiru. Antud näites muutsin selle arvu 14 tiiru.

352.jpg

Vedru loomisel käitu täpselt sama moodi.

353.jpg

Nagu eespool mainitud, antakse meil vaikimisi muuta pöörete arvu. Klikkides Helix tööriistapaneelil Helix Method, saame muuta keerme sammu või mõlemat korraga.

354.jpg

Kooniline keere

Koonilise keerme (või vedru) loomiseks kliki Helix seadete nupul Helix Options. Koonust saad muuta Taper osast, kui valid:

  • By Angle – määrab koonuse kaldenurga järgi
    • Inward – lisab kaldenurga sissepoole
    • Outward – lisab kaldenurga väljapoole
  • By Radius – määrab koonuse raadiuste järgi

355.jpg

Koonus lisatakse vaid keermele.

356.jpg

Sisekeerme loomine

Sisekeerme loomiseks kasutame Helical Cutout, mis töötab täpselt samal põhimõttel. Vaja on tasapinnalist kujundit ja joont.
357.jpg

Harjutus 13

Eesmärk: Loo 2mm seinapaksusega plastikpudel, millel on ka keere korgi jaoks.

harjutus13.jpg

Juhend:

  • loo uus dokument part-keskonnast
  • loo 5 pealtvaate tasapinda ning joonista nendele ovaalid ja ringid
    • muuda pealtvaate tasapind nähtavaks Base Reference Plane>Top(xy)
    • vali Coincident plane tööriist ning loo pealtvaatest 5 koopiat
    • loo vastavalt pildil näidatud ringid ja ovaalid (soovitav on kasutatav tasapind enne lukustada)
      358.jpg
  • Ühendame Loft loft.jpg tööriita abil ringid tervikuks.
    359.jpg
  • Lisame pudeli suu kasutades selleks Extrude extrude_1.jpg tööriista. Kõrgus 30mm.
    360.jpg
  • Lisame põhja peale 8mm ümarduse Round  tööriista abil.
    362.jpg
  • Lisame 2mm seinapaksuse Thin Wall thinwall.jpg tööriista abil.
    361.jpg
  • Lisame pudelikaelale keerme.
    • selleks vali eestvaade Ctrl+F
    • joonista pudelikaela kõrgune joon ning äärele 3×1,5mm ristkülik
      363.jpg
    • seejärel vali Helical Protrusion ning loo keere (8 täispööret)
      364.jpg
  • Kuna keerme algus on liiga järsk, siis muudame selle sujuvamaks Chamfer Unequal Setbacks tööriista abil.
    • vali nimetatud tööriist
    • kliki seadete nupul ning vali 2 Setbacks
      365.jpg
    • Seejärel kliki keerme alguses olevale ristkülikule, vajuta Accept ja seejärel välimisele joonele.
      366.jpg
    • Nüüd saad sisestada möödud Setback 1: 2,5mm ja Setback 2: 5mm.
      367.jpg
  • Nüüd peaks detail valmis olema
    368.jpg

 

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Kontrolli tunnistust

Tööribale