SolidEdge ST4 – Koostude konstrueerimine

Koostamise keskkond

Kui modelleerimiskeskkonnas (part) on detailid valmis, siis nende kokkupanemiseks tuleb liikuda koostu (assembly) keskkonda.

369.jpg

Koostude omavaheliseks sidumiseks kasutatakse nn. detailidevahelisi seoseid. See määrab ära millised pinnad puutuvad kokku, kui kaugel nad teineseisest on, kas neil on ühine tsenter jne. Antud keskonnas on võimalik kiiresti luua alamkoostusid, lisada või vahetada detaile, animeerida, analüüsida jne.

Koostu loomine

Koostu loomiseks ava Parts Library. Leia üles soovitud detailidega kataloog ning lohista detailid tööpinnale. Esimene lisatud detail on väga oluline, sest sellest saab nö. alus, millele lisatakse teised detailid.

370.jpg

Järgmised detailid lisa täpselt samamoodi. Siinkohal võid proovida detaili lisamiseks topeltklikki. Uued lisatud detailid on kohe aktiivsed ning ootavad kasutajalt korraldusi, kuidas need paiknema peaksid (detailidevahelised suhted). Aktiivse detaili tunned ära läbipaistvuse järgi.

371.jpg

Kui mingil põhjusel ei ole liastud detail enam aktiivne, siis märgista soovitud detail ja kliki Assamble nupul.

372.jpg

Detailidevahelised suhted

Detailide paigutamiseks on vaikimisi aktiveeritud FlashFit, mis üritab “arvata” kuidas detaile paigutada. Klikin nendele pindadele, mis soovin kokku panna.

373.jpg

Tavaliselt ainult ühest suhtest ei piisa – nii ka antud juhul. Seega klikin külje pindadel.

374.jpg

Kui detail paigas, lõpeta oma tegevus hiire parema klikiga.

375.jpg

Detailidevaheliste suhete muutmine ja kustutamine

Kui klikkida mõnele lisatud detailile, siis programmi alla vasakule nurka kuvatakse loodud suhted.

376.jpg

Antud nimekirjast, saad loodud suhteid kiiresti Delete klahvi abil kustutada. Lisaks sellele saad vajadusel pöörata detaili vastupidi. Selleks selekteeri soovitud seos ja vajuta nuppu Flip.

377.jpg

Sama rea pealt leiad Offset Value lahtri, kuhu sisestades väärtuse saame lisada nihke, kui kaugele detailid teineteisest hoiavad.

378.jpg

Täpsemad detailidevahelised suhted

Kui automaatne “suhtekorraldaja” ei tööta, siis tuleb programmile teada anda, millist suhet kasutaja mõtleb. Selleks tuleb piiluda Home>Relate gruppi.

379.jpg

Kuigi ikooni järgi on kenasti näha, mis mingi suhe teeb, panen selle emakeeles kirja.

  • Mate – viiakse kokku selekteeritud pinnad
  • Planar Align – selekteeritud pinnad viiakse samale joonele
  • Axial Align – silindriliste kehade tsentrid viiakse samale joonele
  • Insert – ühendab endast Mate ja Axial Align suhet, kus saad määrata ühise tsentri ning kokkupuutuvad pinnad
  • Connect – ühendab kaks detaili kui eelmised suhted ei taha sobida
  • Angle – paigutab pinnad nurga all
  • Tangent – ühendatakse omavahel kumerad ja siledad pinnad
  • Cam – ühendab omavahel kumerad ja ümarad pinnad
  • Parallel – muudab selekteeritud küljed paralleelseks
  • Gear – loob nn. hammasülekande, kus ühte detaili liigutades liigutatakse ka teist
  • Match Coordinate Systems – võimalus ühtlustada detailide kordinaatide süsteemi
  • Center Plane – joondab detaili ühise keskkoha järgi
  • Ground – “külmutab” detaili. Mängib sama rolli, mis koostu kõige esimene detail, mida ei enam ei liigutata.

Mustri (pattern) kasutamine koostu loomisel

Samuti on koostu keskkonnas võimalik ära kasutada detailide mustrit (pattern). Võtame näiteks plaadi, kuhu on lisatud üks polt.

380.jpg

Mustri kasutamiseks klikime Pattern nupule.

381.jpg

See avab seadete paneeli ning esimesena tuleb meil selekteerida detail mida “paljundada”. Ja kindlasti ära unusta vajutada Accept. Kui on olemas detail, mida paljundada vali mustriga detail. Seejärel vali muster ja selle alguspunkt. Hetkel on sellleks sama ava, kus on juba polt sees.

382.jpg

Klikkides Finish täidetakse kõik avad detailiga.

383.jpg

Nüüd kui algsele detailile lisada näiteks nihe, siis muutuvad kenasti ka teised.

384.jpg

 

Viimased postitused

Meist

metshein.com on pakkunud juba üle kümne aasta tasuta eestikeelseid infotehnoloogiaga seotud kursusi. Sama kurssi püütakse järgida ka edaspidi. Eesmärk muuta arvutiõpe võimalikult lihtsaks!

metshein.com: parim eestikeelne koolitusportaal

Autorist ja kontakt: kliki siia

Kontrolli tunnistust

Tööribale